HELLOO mister were are you?? - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nina Tuikwerd - WaarBenJij.nu HELLOO mister were are you?? - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nina Tuikwerd - WaarBenJij.nu

HELLOO mister were are you??

Blijf op de hoogte en volg Nina

25 Januari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

16 januari, laatste avond Jakarta
Quote van de dag: Sompige schoenen,lekkende regenjas en nog meer nattigheid
Er valt zoo ontzettend veel regen (ik las zelfs dat 30000 mensen hun huis in Jakarta moesten verlaten door de heftige regenval, gelukkig hebben wij daar niets van gemerkt)
Die avond nog met Mae en Pien in Jl Jaksa gegeten, erg lekker!

17 januari, Bogor
Hier zijn we naar een grote botanische tuin geweest in het midden van de stad, erg mooi maar het regende naturlijk weer pijpen stelen !
In het hostel waar we sliepen ontmoeten we Hari een Indonesische jongen die gids was in de buurt (Hij wilde maar al te graag onze gids zijn zelf helemaal tot Bali hahahah)
Het hostel was echt heeeeel vies, er liepen ratjes langs de douche/wc op de gang en ik had beter het laken van het matrasje niet op kunnen tillen...
ie avond hadden we Hari pesten geleerd en we hebben denk ik wel 10 potjes gespeeld. Ook was hij erg goed in moppen vertellen
Hari : Okay , you know amazone ?
Wij : yess!
Hari : I have question about Amazone, you know big trees..
Big Jungle ... You get lost from your group, what do you do??
You only have one sigarette and you bagpack... No lighter!!
Wij : hele serieuze antwoorden geven
Hari : no think again ... Big jungle, trees
UIt eindelijk wisten we het echt niet, toen pakte hij zijn sigarette pakje halde er half een sigaret uit (het leek dan op een antenne) en ging er mee bellen
Hari : Helloo..? I'm lost in the jungle can you help me ?

Die avond hebben we denk ik de hele avond wakker gelegen
23:00 Meligheid om de vieze bedden
04:30 nog steeds gebed moskee maar dan 10x zo hard
05:00 SCHIJT SCHIJT SCHIJT wil slapen
07:00 opstaan

18 januari Bogor-> Bandung
Bij aankomst werden wij eigenlijk al meteem achtervolgd door een mannetje. Hij bracht ons naar ons hostel en wilde onze gids zijn. Wij moe van de vorige nacht hadden er echt geen zin in! Gingen naar onze kamer om te douchen en even uit te rusten. Terug in de lobby zat hij er nog steeds... uit eindelijk hadden we toch maar voor de volgende dag een tour geboekt (waarschijnlijk nog veel te duur maar ja dit was onze eerste stap )

19 Januari , Bandung
Schijt zenuwachtig of we niet zouden worden afgezet en of onze gids zou komen opdagen stonden we op..
Gelukkig zat hij gewoon met zijn driver in de lobby en konden we vertrekken!
Het was echt onztettend gaaf, we werden in ons eigen busje door het zuiden van Bandung gereden. We stopten bij een klein tempee fabriekje waar we konden zien hoe tempee werd gemaakt en bij een bamboe muur makerrij (lekker standaard voor toeristen maar wel heeel leuk)
Daarna gingen we naar een afgelegen krater dorpje. waar vanuit de bergen een waterval door liep die verwarmd werd door de actieve krater
was echt waanzinnig mooi ! We hebben zelf een eitje gekookt in de krater
OP de terug weg reden we door de grootste thee plantage van Zuid Jave, ook heel indrukwekkend om dat nu in het echt te zien

20 Januari Bandung -> Yogyakarta
Dit is denk ik de mooiste trein reizen die ik ooit heb gemaakt ! dwars door allemaal rijstvelden, rafijnen en heuvels !!! Echt zoals op alle foto's, vrouwtjes en mannetjes met van die rijst hoedjes met som een buffel aan het werk in de eindeloze rijstvelden !
Yogyakarta, had meteen een hele andere sfeer dan de andere steden, rustiger, meer autenthieke huisjes en mooi houtsnij werk
We hebben hier even lekker een paar dagen niets gedaan (alleen onze wasjes en wat andere kleinde dingetjes) s avonds lekker op straat gegeten en dan in de avond op ons balkonnetje bintangetjes drinken en lezen en schrijven in onze boekjes

22 Januari Pranbanan
Dit is wel een van de meest verschrikkelijke dagen ever !!
De lonley planet zei dat het heel leuk was om een fiets te huren en dan langs alle afgelegen tempels van de Prandanan te fietsen! dus wij dachten als echte HOlanders 2uur fietsen (18km) dat doen we even!
Na de hele week stromende regen was er toevallig op deze dag alleen maar ZON !! Het begin cvan de fiets tocht was nog heel leuk door de kleine doprjes een rijstvelden fietsend een zwaaiend naar de lokalen bevolken (die ons waarschijnlijk voor gek verklaarde dat we aan het fietsen waren)
Halverwege kregen we het al zwaarder omdat geeeeen enkele straat over een komt met de straatjes op de kaart ! Ook de afstanden waren in het echt niet helemaal het zelfde als op de kaart ! Na 4 uur te hebben gefietst kwamen we eindelijk al helemaal over verhit een verbrand (wel vaak ingesmeerd) aan bij de eerste tempel. (wel erg mooi)
Na nog eens 20 minuten fietsen en niemand die normaal kon uitleggen waar we heen moesten kwamen we aan bij Pranbanan ! mega verbrand en uitgeput wilde toch letterlijk iedereen met ons op de foto ( dat wil sowieso hier iedereen als of ze nog nooit een toerist hebben gezien)
Met het vooruitzicht dat we nog terug moesten fietsen moest ik bijna huilen hahaha De terug weg zijn we een soort snelweg afgefietst door de stinkende uitlaat gassen en in de brandende zon ( dit duurde 2 uur)
Ik ben nog NOOOIT zo verbrand geweest. MIjn voorhoofd en neus waren fuur rood, en mijn handen en armen bijna paars. Hulend lagen we beide op bed toen we terug kwamen (achter af kunnen we er wel om laggen wat een sukkels)

24 Januari, Borobudur
Dit gingen we absoluut niet fietsen, we zijn gewoon lekker met de lokale bus hier heen geweest.
Ik vond dit echt heeel erg mooi . Het was best rustig dus we konden bijna in ons eentje alle lagen rond lopen en genieten!
's avonds zijn we voor het eerst echt uit eten geweest dus niet op straat! Bij een heel leuk restaurantje Via Via waar ze ook een live band hadden

25 Jaqnuari, vandaag gaan we naar Solo

VERKEER IN INDONESIE:
(wat allemaal mag)
- roken en telefoneren achter hen stuur
- mijn zijn 5en of meer op de scooter
- inhalen van links EN rechts
- drie kindjes (4 jaar) achter op de scooter (zonder helm)
- 4 meter lange buizen vervoeren op de scooter
- bamboe muren in de breedte vervoeren op de scooter
- eigenlijk mag gewoon alles als je op een scooter zit
- de bus mag halverwege de rit nog even relaxd tanken
en mag zelf de prijs van een rit bepalen
- oversteken moet je gewoon doen heel langzaam dan stoppen ze metaal weg
- fiets taxi mag ook alles vooral door roodrijden en dan voor alle auto's gaan staan

En wat we elke minuut naar ons hoofd geslingerd krijgen is:
HELLLLOOOO mister were are you ?
Were are you from??
Holland??? (hoe weten ze dat meteen??)
Wanna see exhibition?
Mister ??? (ben geen man ..)
Misses come eat lekker lekker
hellllloooo helllooooo

We werden hier zo gek van dat we maar hele rare antwoorden gingen geven, zo zeiden we een keer dat we vande maan kwamen nou dat was wel de grap vam de dag voor het mannetje van de fiets taxi !!

• 25 Januari 2014 - 08:03

Marcel Aalders:

Waaaauw, wat een belevenissen zeg.
    heel leuk om te lezen.
    ik zou zo zeggen, kom op meiden maak d'r maar een mooie gedenkwaardige reis/vakantie van...
    wel voorzichtig.....doeiiiii.

• 25 Januari 2014 - 09:43

Marina Van Tuikwerd:

Lieve Nien en Noah,
    Wat een avonturen .
    Heel leuk om te lezen.
    Al echte reizigsters .Niet heeel eng die aardbeving?
    Prachtige foto's (die van het in plastic gepakte mannetje)
    Dag xxxx M

• 25 Januari 2014 - 11:44

Lies Kelders:

Hallo ;ECHTE MEISJES IN DE TROPEN;prachtig,vies,spannend,afzien en heet!Lijkt wel een verslag van minstens 1 maand reizen.Plezier en rustig aan.Liefs Lies xxx